Planerad utbildning

Du får övningsköra både privat och på trafikskola när du har fyllt 16 år med personbil. Avser övningskörningen lätt lastbil eller lätt släp måste du vara 17 år och 6 månader. Här på skolan kommer vi tillsammans med dig att skräddaranpassa utbildningen efter dina behov och din lediga tid. Inga förkunskaper behövs.

Tillsammans med dig planerar vi din utbildning samt bokar prov på Trafikverket. Skulle inte allting gå efter planen flyttar vi Kunskaps / Körprov framåt eller bakåt i tiden.

Det är självklart bra att kunna mängdträna körningen med handledare hemma. Vi kan göra en utvärdering på din körning om det önskas för att upptäcka eventuella svagheter som behövs bättras på. Obs! Låt gärna dina handledare åka med på körlektionen så ni kan få lite tips och råd hur ni kan effektivisera utbildningen även på hemmaplan.

Man kan köpa lektioner styckvis men det finns även rabatterade priser för dig som köper flera körlektioner i förväg.